شما اینجا هستید
اخبار » ماموریت‌های آتش‌نشانی مراغه در شرایط کرونا ۲۱۱ مورد افزایش داشت

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه سیدرضا طریقی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر اینکه در سال ۱۳۹۸ دوهزار و ۴۷۷ ماموریت در این شهرستان انجام شده بود، افزود: در طول سال گذشته که تا حدودی همه با شرایط ناشی از کرونا مواجه شدند، ۱۶۵ مورد اطفای حریق و ۷۳ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش‌نشانان این شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی انجام شد.
وی با اشاره به جزئیات این آتش‌سوزی‌ها، ادامه داد: مهار ۵۵ فقره آتش‌سوزی در اماکن مسکونی، هفت فقره در واحدهای تجاری و صنفی، ۱۵ مورد در واحدهای تولیدی و ۱۸ مورد نیز آتش‌سوزی خودرو از سوی آتش‌نشانان این شهرستان در مناطق شهری انجام  شد.
وی اضافه کرد: همچنین در این مدت پنج مورد آتش‌سوزی باغ و مزرعه، ۱۶ واحد مسکونی، یک واحد تجاری و نیز ۹ انباری و تل علوفه و چهار مورد آتش‌سوزی علف‌های هرز در مناطق مختلف روستایی این شهرستان مهار شد.
طریقی‌نیا با اشاره به اجرای عملیات‌های امداد و نجات توسط آتش‌نشانان این شهرستان نیز بیان کرد: در طول سال گذشته ۷۳ مورد عملیات در این زمینه برای خدمات‌رسانی به مردم در مناطق شهری و روستایی انجام شد.
وی اظهار داشت: در این مدت عملیات امداد و نجات در  زمینه وقوع  ۱۷ مورد سانحه جاده‌ای، ۲۴ مورد رهایی از آسانسور و ۹ مورد نیز امداد در زمینه رهاسازی فلزات حلقوی انجام شد.
وی ادامه داد: چهار مورد رفع خطر، سه مورد کشف جسد در مخزن سدها توسط غواصان آتش‌نشانی، پنج مورد امداد و نجات از غار و چاه، ۲ مورد نجات از آوار و گوبرداری، ۱۲ مورد رفع مزاحمت حیوانات موذی و هفت مورد امدادرسانی در زمینه آب‌گرفتگی از دیگر عملیات‌های امداد و نجات این سازمان طی سال گذشته به شمار می‌رود.
سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه اضافه کرد: در طول سال گذشته ۷۱۸ مورد نظارت بر واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان در زمینه برخورداری از استانداردهای ایمنی توسط این سازمان انجام شد که ۵۳۰ مورد از آنها به صدور پروانه و ۱۸۸ مورد نیز به صدور مجوز پایان‌کار منجر شد.
وی افزود: همچنین در این مدت ۱۵ طرح ایمنی مسکونی، تجاری و صنعتی و نیز ۲۵ مورد استعلام صنفی و ۲۳۱ مورد مکاتبه اداری توسط این سازمان انجام شد.
وی با اشاره به اجرای طرح‌های آموزش همگانی در این سازمان، بیان کرد: در این مدت کلاس آموزش اطفای حریق و امداد و نجات برای ۲۶۰ نفر برگزار و ۱۵ مورد همکاری با دستگاه‌ها و نهادها در زمینه آموزشی و پیشگیری انجام شد.
کهن‌شهر مراغه با سه هزار و ۱۲۰ هکتار مساحت دارای سه ایستگاه آتش‌نشانی است؛ این شهرستان با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

 

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه |