شما اینجا هستید
اخبار » شهر مراغه ظرفیت افزایش بودجه را دارد

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه، دکتر  موحدنیا در جلسه شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی مراغه و خداجو، با بیان اینکه توسعه شهری با ایجاد راهکارهای جدید و تغییر نگرش امکان‌پذیر است، افزود: شورا به عنوان پارلمان شهری باید به دنبال این راهکارهای جدید باشد و در تدوین چشم‌اندازها و برنامه‌های توسعه شهری از ظرفیت نخبگان و نیز نظر مردم استفاده کند.


به گفته وی مشارکت مردم در مدیریت شهری حرف اول و آخر را در برنامه‌ریزی می‌زند و از این‌رو می توان با دعوت از شهروندان برای حضور در کمیسیون‌های تخصصی، از سرمایه‌های اجتماعی بهره گرفت.
وی با اشاره به مطالبه‌های شهرداری‌های مراغه و خداجو در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع برخی کمبودها نیز بیان کرد: رفع کمبود ناوگان عمومی درون شهری و نیز تجهیزات آتش‌نشانی این شهرها در حال پیگیری است.

۶۰ میلیارد تومان از مجموع بودجه سال جاری در سه ماه اخیر محقق شده است

شهردار مراغه گفت: از مجموع بودجه ۱۵۰ میلیارد تومانی سال جاری شهرداری در سه ماهه اخیر حدود ۶۰ میلیارد تومان تحقق یافته است و پیش‌بینی می شود این میزان در روزهای پایانی سال افزایش یابد.

مهندس مقتومی افزود: در راستای هوشمندسازی مدیریت شهری مراغه، در قالب بهره‌گیری از ابزارهای نرم افزاری، تاکنون ۷۵ هزار پرونده شهرسازی برای این منظور احصا شده و نسخه الکترونیکی آنها در حال تولید است.
وی ادامه داد: این پرونده‌ها پس از بررسی با نرم‌افزارهای جدید در قالب GIS پیاده سازی شده و به شهروندان خدمات شهری هوشمند ازایه خواهد شد.
مقتومی همچنین ایجاد سامانه ۱۳۷ و شفاف سازی و پاسخگویی به مطالبه‌های شهروندان را نیز از جمله اقدامات جدید شهرداری مراغه عنوان کرد که تا پایان دهه‌فجر امسال راه‌اندازی خواهد شد.
وی با اشاره به تکمیل عملیات اجرایی دو خیابان‌ جدید در شهر مراغه، گفت: این طرح‌ها با بیش از ۴۴ میلیارد تومان هزینه به طول بیش از چهار کیلومتر اجرا شد و در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد تا زمینه رفع مشکل ترافیک در شرق شهر مراغه و پل جهاد فراهم شود.
وی افزود: همچنین در دهه فجر امسال کلنگ احداث پردیس سینمایی با حدود ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و نیز احداث پل دخیل مراغه‌ای به زمین زده خواهد شد.
وی گفت: احداث خیابان ۶۰ متری به طول بیش از ۲ کیلومتر و تکمیل کمربندی غربی به عنوان مسیر دسترسی بخشی از ورودی شهر و نیز طرح‌های در دست احداث اقدام ملی مسکن نیز از طرح‌های در دست اجرای شهرداری مراغه است.
شهردار مراغه افزود: با توجه به وسعت ۷۰۰ هکتاری بافت‌های ناکارآمد شهری مراغه و نیز بافت فرسوده شهری، اجرای طرح‌های جهش ملی مسکن در این مناطق علاوه بر بهسازی مسکن در این مناطق از تحمیل هزینه‌های میلیاردی برای تامین زیرساخت‌های شهری و خدماتی پیشگیری خواهد کرد.
وی اضافه کرد: با توجه به فرسوده بودن ماشین‌آلات خدماتی و عمومی شهری، کمبود ماشین‌آلات جدید عمرانی و خدماتی و اطفای حریق از چالش‌های پیش‌روی مدیریت شهری است.
وی افزود: هم‌اکنون نیز فقط ۱۹ دستگاه اتوبوس عمومی درون‌شهری در مراغه فعال است و برای خدمات‌رسانی برای شهروندان نیاز به تامین ۴۰ دستگاه اتوبوس جدید و نیز حمایت از بخش خصوصی فعال در این زمینه احساس می‌شود.

تخصیص اعتبارات استانی برای ترمیم آسفالت شهر مراغه ضروری است

️رییس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: با توجه به اینکه ترمیم آسفالت معابر شهری از دغدغه‌های شهروندان و مدیریت شهری است، تخصیص اعتبارات استانی برای این منظور جزو مطالبه‌هاست.

حاج ناصر رحمتی افزود: با توجه به اینکه براساس قانون، شهرداری‌ها خودگردان هستند، به دلیل کاهش درآمدهای آنها در سال‌های اخیر، حمایت های اعتباری مناسبی از شهرداری‌ها باید انجام شود.
وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اینکه حدود ۶۰ هزار نفر از جمعیت شهری مراغه در حاشیه شهر ساکن هستند، تامین اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی از ضرورت‌های انکارناپذیری بوده که نیازمند حمایت استانی و کشوری است.

اقدامات مناسبی از سوی شهرداری برای توسعه شهری مراغه انجام شده است

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: در ماه‌های اخیر اقدامات مناسبی از سوی شهرداری برای توسعه شهری از جمله اجرای طرح‌های ساماندهی محوطه رصدخانه و طرح اوحدیه انجام شده است.

دکتر موسوی افزود: با این وجود، سرانه بودجه این شهرستان نیازمند ارتقاست و این امر می‌تواند زمینه‌ساز توسعه شهری را در سال‌های آینده فراهم سازد.
وی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار با استفاده از ظرفیت‌های مناسب شهرداری و شورای اسلامی شهر نیز می‌تواند موجب افزایش بودجه شهر بزرگ و تاریخی مراغه در سال‌های آینده شود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر با وجود تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری، کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و نیازهای تجهیزات آتش‌نشانی با توجه به وجود مجتمع‌های بلند مرتبه وجود دارد که نیازمند تخصیص اعتبارات استانی برای این منظور است.

ایجاد معاونت فرهنگی و نیز سازمان های ورزش و آرامستان در شهرداری مراغه
️نماینده شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: ایجاد معاونت فرهنگی و نیز سازمان های ورزش  و سازمان آرامستان در شهرداری مراغه در حال تدوین بوده و نیازمند مصوبه استانی است.

دکتر رضا عسکری افزود: همچنین بخشنامه ساماندهی زمین های قولنامه ای نیز با توجه به اینکه ۹۵ درصد از واحدهای مسکونی حاشیه شهر مراغه مالکیت قولنامه ای دارند می تواند چالشی پیش روی شورای شهر و شهرداری باشد.
وی اضافه کرد: به عنوان نماینده شوراهای آذربایجان شرقی شان این استان بزرگ این بوده که از نیروهای کارآمد براساس شایسته سالاری حمایت شود.

شهردار خداجو نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات شهرداری این شهر گفت: شهر خداجو از جمله شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر بوده و از سال ۱۳۷۸ دارای شهرداری شده است.

مهندس حسن اکبری با بیان اینکه اعتبار واریزی به این شهرداری جوابگوی هزینه‌های جاری و عمرانی شهر خداجو نیست گفت: بودجه سال آینده این شهرداری حدود ۳.۸ میلیارد تومان خواهد بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه |