شما اینجا هستید
اخبار » امسال چهار هزار تن قیر برای آسفالت معابر عمومی شهر مراغه تامین می‌شود

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر مراغه، مهندس حسین شیخ‌فرجی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مراغه که با حضور خبرنگاران برگزار شد، افزود: با تخصیص سالانه این میزان قیر، شاهد بهبود آسفالت تمامی معابر شهر مراغه در طول چهار تا پنج سال آینده خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای آسفالت کمربندی ورودی شهر از میدان بسیج تا میدان مجلس بیش از ۸۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، اضافه کرد: با این وجود شاهد تخصیص فقط سه میلیارد تومان اعتبار برای این منظور از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هستیم در حالی که این سازمان وظیفه تخصیص اعتبار برای این طرح را دارد.

به گفته وی تاکنون در راستای اجرای طرح آسفالت کمربندی ورودی شهر از سمت میدان بسیج، حدود ۵۰ هزار متر آسفالت‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در راستای کیفیت بخشی به آسفالت، دستگاه‌های مدرن در کارخانه آسفالت شهرداری نصب و راه‌اندازی می‌شود، ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای زیرسازی، تامین مصالح و قیر و نیز پخت و پخش آن که به بیش از ۳۰۰ هزار تومان به ازای هر مترمربع می رسد، مشارکت شهروندان می‌تواند اجرای طرح آسفالت معابر را تسهیل کند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر مراغه اضافه کرد: امسال آسفالت‌ریزی ۳۰ تا ۴۰ معبر و خیابان در صورت تامین قیر مورد نیاز انجام خواهد شد.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای شهرداری مراغه نیز بیان کرد: هم‌اکنون طرح توجیهی احداث کارخانه قیر برای کاهش و صرفه‌جویی در مصرف قیر آماده شده است.

شیخ‌فرجی با اشاره به اجرای طرح احداث پل دخیل افزود: در حال حاضر طراحی‌ فنی اجرای این طرح و نیز تملک برخی از املاک واقع  در مسیر آن انجام شده است.

وی ادامه داد: زیرسازی کمربند غربی با استفاده از تراشه‌های آسفالت و نیز تملک اراضی واقع در مسیر باند جنوبی بلوار پروفسور قنادی و ۴۵ متری الغدیر به شهرک امام‌حسن (ع) از جمله طرح‌های در دست اجرای شهرداری در سال جاری است.

وی اضافه کرد: ساماندهی محوطه رصدخانه تاریخی مراغه در حال حاضر توسط شهرداری در حال اجرا بوده و با تخصیص اعتبار ملی و تصویب پایگاه ملی این اثر زمینه‌ساز تداوم این طرح خواهد شد.

وی با اشاره به طرح ساماندهی حمام تاریخی خواجه نصیر افزود: اجرای این طرح از سال ۹۶ در چرخه اداری قرار داشته، لیکن طراحی‌های اجرایی آن آماده شده و در صورت تحویل آن به شهرداری عملیات اجرایی آغاز خواهد شد.

وی اضافه کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها، طرح پیاده‌راه تاریخی در مسیر مسجد ملارستم تا مغازه‌های سنگی و کاروانسراهای تاریخی در امتداد پیاده‌راه خیابان شهید بهشتی نیز پیش‌بینی و طراحی شده است.

حاج ناصر رحمتی رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز با تاکید بر اینکه اکنون اقدامات موثر و مناسبی برای آسفالت‌ریزی معابر شهری مراغه توسط شهرداری در حال انجام است، اظهار داشت: رسالت شهرداری و شورای اسلامی شهر توزیع عادلانه خدمات شهری بوده و مسئولان در این راستا جدی هستند.

وی ادامه داد: بر این اساس هم‌اکنون آسفالت‌ریزی کمربندی ورودی شهر با تلاش خستگی‌ناپذیر کارکنان تلاشگر شهری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: خدمات رسانی به شهروندان در قالب اجرای طرح های عمرانی از جمله آسفالت ریزی در معابر شهری انجام می شود و این امر مسئولیتی سنگین بر دوش شورا و شهرداری است.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: با توجه به اجرای طرح آسفالت ریزی معابر شهری، وقفه ای در روند اجرای آن نبوده و اکیپ های آسفالت ریزی افزایش می یابند.

ابراهیم خوش رفتار افزود: همچنین در طرح آسفالت ریزی معابر شهری، باید میزان جمعیت هدف مناطق شهری مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک شورای شهر نیز گفت: براساس ماده ۱۱ قانون توسعه معابر عمومی شهرداری ها، آسفالت معابر عمومی با عرض بیش از هفت متر بر عهده شهرداری ها و آسفالت سایر معابر بر عهده مالکین مجاور این معابر است.

بهمن محمودی افزود: بر این اساس آسفالت معابر کوچک شهری باید بر اساس این قانون در اولویت های بعدی آسفالت ریزی باشد.

رئیس کمیسیون سرمایه گذاری و بهداشت شورای شهر نیز در این جلسه گفت: آسفالت ریزی معابر شهری مراغه باید براساس برنامه ریزی های مدون انجام شود.

رقیه سعیدی افزود: کنترل پروژه های عمرانی و زمان بندی مناسب اجرای آنها مورد توجه بیشتر مدیریت شهری قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اداری و مالی شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: شفاف سازی میزان و حجم آسفالت ریزی معابر عمومی باید انجام شود.

دکتر پاکرو افزود: عدالت در اولویت بندی مناطق برای اجرای آسفالت ریزی در آنها نیز مورد توجه شهرداری مراغه قرار گیرد.

سخنگو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر هم بیان کرد: متاسفانه برخی از معابر شهری مراغه فاقد آسفالت مناسب هستند و رویکرد شورا و شهرداری خدمت رسانی به این مناطق است.

رضا عسکری افزود: براین اساس وظیفه شورای شهر حمایت از حقوق تمامی شهروندان از بالای شهر تا مناطق محروم و حاشیه شهر و توزیع عادلانه امکانات است.

وی اضافه کرد: برخی از مناطق حاشیه شهری چون جهانگیر طی سال های گذشته دچار محرومیت های بسیاری شده و نیازمند توجه بیشتر است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه |