شما اینجا هستید
اخبار » مدیریت شهری مراغه آماده تامین فضاهای مورد نیاز بخش بهداشت و درمان است

به گزارش روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه به نقل از ایرنا مهندس محمد مقتومی در نشست تعیین تکلیف فضاهای بهداشتی و درمانی مراغه افزود: با توجه به نقش مهم بخش بهداشت و درمانی در زمینه توسعه زیرساخت های شهری، مجموعه مدیریت شهری فضاهای موجود به ویژه در مناطق حاشیه شهری را در اختیار دانشکده علوم پزشکی قرار دهد.

وی ادامه داد: هم اکنون در مناطق حاشیه شهری به ویژه پهرآباد، میکائیل آباد و عشرت آباد نیاز به ایجاد فضاهای بهداشتی و درمانی بیش از پیش احساس می شود و ایجاد این گونه مراکز زمینه ساز توزیع متوازن امکانات شهری به ساکنان این منطقه خواهد بود.

وی اضافه کرد: با وجود اهمیت این مراکز، کمبود فضای مناسب در این مناطق احساس می شود و می توان با جابجایی کاربری های شهری از طریق کمیسیون ماده پنج، بخشی از نیاز بخش بهداشت و درمان برای تامین فضای مناسب را تامین کرد.

مهندس مقتومی گفت: تسریع در روند تعیین تکلیف فضاهای عمومی شهری زمینه ساز کوتاه شدن دست دلالان و افراد سودجو در مناطق و شهرک های تازه احداث خواهد بود و باید در این زمینه اهتمام ویژه داشت.

وی با اشاره به بیمارستان در حال احداث خصوصی خواجه نصیر در مراغه افزود: با راه اندازی و افتتاح این مرکز درمانی با زیربنای حدود ۵۲ هزار متر مربع و پیش بینی استقرار ۷۰ مطب پزشکان متخصص و فوق تخصص، می تواند زمینه ساز کاهش ترافیک درون شهری مراغه شود.

وی اضافه کرد: براساس رایزنی های انجام شده و توافق صورت گرفته، یکی از سرمایه گذاران بخش خصوص برای احداث مرکز تخصصی زنان و زایمان با مشارکت شهرداری مراغه اعلام آمادگی کرده است که با همکاری کارشناسانه دانشکده علوم پزشکی می تواند موجب توسعه زیرساخت های بهداشتی و درمانی شهر شود.

نگاه ویژه مدیریت شهری زمینه ساز توسعه فضاها و خدمات بخش بهداشت و درمانی خواهد بود

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه هم با اشاره به بازدید اخیر شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر از طرح های بهداشتی درمانی این شهرستان گفت: نگاه ویژه مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر زمینه ساز توسعه فضاها و خدمات بخش بهداشت و درمانی خواهد بود.

دکتراصغر تنومند افزود: با توجه به نیاز این دانشکده به توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهر مراغه، تامین فضاهای مورد نیاز در شهرک ها و مناطق تازه احداث از طریق سرانه فضاهای عمومی ضروری است.

وی ادامه داد: هم اکنون با کمبود فضای مناسب برای احداث خانه های بهداشت و مراکز جامع سلامت در مناطق حاشیه شهری روبرو هستیم و شهرداری و شورای اسلامی شهر می توانند برای رفع این کمبود همراهی و همکاری داشته باشند.

دکترتنومند اعلام کرد: دانشکده علوم پزشکی این شهرستان اعتبار مورد نیاز برای احداث مرکز جامع سلامت در منطقه میکائیل آباد را تامین کرده و در حال مکان یابی برای ایجاد آن است.

وی افزود: با توجه به سطح بندی دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی برای ارائه تجهیزات و ایجاد زیرساخت های بهداشتی و درمانی، تمامی سرمایه گذاری ها در این بخش منطبق بر این سطح بندی انجام می شود و این دانشکده از تمامی طرح های سرمایه گذاری حمایت می کند.

ضرورت بهره گیری از فضاهای عمومی با کاربری بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف شهری

رئیس کمیسیون بهداشتی و درمان و عضو شورای اسلامی شهر مراغه گفت: با توجه به جمعیت و تراکم بالای جمعیتی در منطقه میکائیل آباد، عشرت آباد و جانبازان با حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت، نیاز به ایجاد ۲ مرکز جامع سلامت در این مناطق وجود دارد.

رقیه سعیدی افزود: همچنین با توجه به چشم انداز ۱۴۰۴ شهرستان مراغه، تامین زمین و فضای مناسب برای احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی ضروری است.

وی ادامه داد: در راستای تامین فضا برای احداث مراکز بهداشتی حاشیه شهری نیز باید املاک موجود دانشکده علوم پزشکی تعیین تکلیف شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: بهره گیری دانشکده علوم پزشکی از فضاهای عمومی با کاربری های بهداشتی و درمانی در مناطق مختلف شهری ضرورتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی برای ایجاد مرکز تخصصی زنان و زایمان با مشارکت شهرداری حرکتی برای توسعه امکانات شهری است.

در گذشته برای تامین فضاهای مورد نیاز آینده نگری نشده است

عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: در نگاه کارشناسی به سرانه های بهداشتی، می توان به این نتیجه رسید که در گذشته برای تامین فضاهای مورد نیاز آینده نگری نشده است.

مهندس بهمن محمودی افزود: براین اساس در توسعه شهری باید تخصیص سرانه های عمومی با کاربری های آموزشی، بهداشتی و درمانی با نظر کارشناسی دستگاه های متولی امر انجام شود.

وی ادامه داد: در این راستا، در کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر مراغه هدف گذاری و نگاه درازمدت برای تعیین و تامین سرانه های عمومی در شهرک های در حال احداث و آتی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: شورای اسلامی شهر مراغه در دوره ششم و شهرداری مصمم بوده که با اجرای طرح جامع و تفصیلی، کمبود فضاها با کاربری های عمومی مرتفع شود.

در شهرک های تازه احداث شهری باید تکلیف سرانه های عمومی تعیین شود

عضو دیگر شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: در شهرک های بلاتکلیف و تازه احداث شهری باید تکلیف سرانه های عمومی تعیین شود تا برنامه ریزی مناسبی برای احداث مراکز خدمات عمومی انجام شود.

دکتر الناز پاکرو افزود: جذب سرمایه گذار از اولویت های شهرداری و شورای اسلامی در دوره ششم بوده و در این راستا تلاش می شود.

وی با تسریع در احداث خانه های بهداشت شهری اضافه کرد: در این راستا، سرمایه گذاری های شهری باید براساس اولویت های دستگاه های خدمات رسانی از جمله بهداشت و درمان انجام شود.

عدم توزیع عادلانه امکانات شهری زمینه ساز ترافیک شهری مراغه است

سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر مراغه نیز گفت: با وجود گذشت سال ها از احداث و ایجاد مناطق میکائیل آباد و عشرت آباد، به جرات می توان گفت که امکانات شهری مناسبی در این مناطق وجود ندارد.

رضا عسگری افزود: در این راستا، باید با همکاری و همراهی لازم، تلاش شود تا امکانات متوازنی برای ساکنان زحمت کش مناطق حاشیه شهری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه عدم توزیع عادلانه امکانات شهری زمینه ساز ترافیک شهری مراغه است، ادامه داد: هم اکنون حدود ۹۵ درصد از مطب پزشکان و ۹۰ درصد داروخانه ها در مرکز شهر متمرکز هستند.

عسگری گفت: در مناطق حاشیه شهری از میدان بسیج تا مجلس جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر از داروخانه و کلینیک های پزشکی و مطب پزشکان متخصص برخوردار نیستند و این امر در شان شهر فرهنگی و تاریخی و مردم تلاشگر این مناطق نیست.

وی افزود: با توجه به این امر، ایجاد و احداث مراکز بهداشتی و درمانی و کلینیک های تخصصی و داروخانه های شبانه روزی در این مناطق حیاتی است.

وی تاکید کرد: شهرداری نیز باید با هرگونه تغییر کاربری در فضاهای عمومی، آموزشی و بهداشتی برخورد جدی داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پایگاه اطلاع رسانی شهرداری و شورای اسلامی شهر مراغه |